Självservice

Lyssna

Kontakt

Tillbaka till startsidan

Du är här:

Synpunkter

På denna sidan kan du lämna synpunkter. En synpunkt kan vara ett uttryck eller en åsikt med beröm eller ett klagomål på en tjänst eller service som kommunen tillhandahåller eller förväntas tillhandahålla.

Innan du lämnar en synpunkt kan du titta om någon annan redan har tagit upp samma sak under inkomna och besvarade synpunkter.

 

Fyll i formuläret nedan och ange dina kontaktuppgifter om du vill bli kontaktad. Håll din synpunkt kort och saklig samt en god och respektfull ton.

 

Du kan även fylla i vår synpunktsblankett, skriva ut den och skicka in till oss via e-post eller post. Du som inte har möjlighet att lämna en digital synpunkt kan få hjälp med detta av vårt Kontaktcenter.

 

En inlämnad synpunkt behandlas som allmän handling. En allmän handling är offentlig och kan lämnas ut om någon frågar efter den. Detta gäller inte sekretessbelagda handlingar.

Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig. Personuppgifter som vi behandlar är de som du angett i formuläret. Syftet med en sådan behandling är att kunna handlägga ditt ärende. Läs mer om hur vi hanterar dina personuppgifter på www.svenljunga.se/gdprlänk till annan webbplats

Vad händer med synpunkten när den kommit in?

När du lämnar in din synpunkt godkänner du att din synpunkt publiceras på vår webbplats.

När vi tar emot en synpunkt registreras det hos oss. Sedan lämnas det vidare till ansvarig tjänsteperson. Inom fyra arbetsdagar ska du ha fått återkoppling om att vi mottagit din synpunkt samt svar eller besked om hur lång tid svaret beräknas ta.

 

Alla synpunkter som kommer in redovisar vi här på vår webbplats (se våra riktlinjer) efter att de blivit behandlade. Synpunkten raderas efter ett år på webbplatsen.

Undantag

Gäller din synpunkt skola och barnomsorg? Då finns ett särskilt synpunktsformulär.


Om du har klagomål på inom- och utomhusmiljön, exempelvis nedskräpning eller buller, ska du använda den här blankettenPDF.


Felanmälan, till exempel av lek- eller badplatser, gator eller belysning, gör du via e-tjänsten för felanmälanlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Beskriv det som bäst beskriver ditt ärende * (obligatorisk)
Beskriv det som bäst beskriver ditt ärende



Fyll i dina kontaktuppgifter om du önskar återkoppling.
Fyll i dina kontaktuppgifter om du önskar återkoppling.





Blanketter, e-tjänster och övrig information

.

Kontakt

Uppdaterad: 30 december 2019