Informationssäkerhetsincident
Är du kommunanställd och behöver anmäla en Informationssäkerhetsincident? Skicka in formuläret nedan och informera din chef.
Misstänker du eller har upptäckt att en Informationssäkerhetsincident, exempelvis en personuppgiftsincident, har inträffat? Det är viktigt att du så snart som möjligt informerar kanslienheten om detta för att vi ska kunna utreda incidenten, avvärja potentiella hot och negativa effekter, samt om incidenten innehåller eller påverkar personuppgifter och anmäla incidenten till IMY (Integritetsmyndigheten) i tid i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR).
När du skickat in formuläret hanterar kanslienheten det skyndsamt och tar snarast kontakt med dig - det är viktigt att du eller den som du anger som kontaktperson är nåbar för att kunna bistå kanslienheten i utredningen av incidenten!
Anmäl informationssäkerhetsincident
Uppdaterad: