Underrättelse om antagande: Detaljplan för fastigheten Torstorp 1:24 m. fl. Klockaregården

Kommunstyrelsen beslutade den 15 april 2024 att anta detaljplan för fastigheten Torstorp 1:24 m.fl. Klockaregården och det justerade protokollet anslogs den 18 april 2024.

Länk till plansidan för detaljplan för fastigheten Torstorp 1:24 m.fl. Klockaregården Öppnas i nytt fönster.

Beslutet kan endast överklagas av den som inte fått sina synpunkter på planförslaget tillgodosedda. I ditt överklagande talar du om

• vilket beslut du överklagar, till exempel genom att ange diarienummer och beslutsnummer,
  • varför du anser att vårt beslut är felaktigt och
  • hur du anser att beslutet ska ändras.

Om du har handlingar eller annat som du anser stöder ditt överklagande, så bör du skicka med dem.

Det är viktigt att vi och domstolen kan kontakta dig så skriv namn, adress, telefonnummer och eventuell e-postadress i ditt överklagande. Om ett ombud, till exempel en advokat, företräder dig ska du bifoga en fullmakt och det ska framgå namn, postadress, telefonnummer och eventuell e-postadress till ombudet. Det ska även framgå vilka befogenheter ditt ombud har.

Du har tre veckor på dig

Överklagandet ska ha kommit in till oss inom tre veckor från den dag tillkännagi­vandet anslagits. Har ditt överklagande kommit in i rätt tid överlämnar vi det tillsammans med resten av ärendet till Mark- och miljödomstolen vid Vänersborgs tingsrätt.

Överklagandet ska vara skriftligt och du skickar det till:

Du kan även lämna in det i kommunhusets kontaktcenter på Boråsvägen 13 i Svenljunga. Där finns även en brevlåda så du kan lämna in efter kontorstid.

OBS! Vi måste få in ditt överklagande senast den 16 maj 2024.