2023-07-15 Inget toalettpapper vid Kalvs badplats

Toalettpapret var helt slut på toaletten vid badplasen mitt under turistsäsongen.

Jag tycker att det är dåligt av Svenljunga kommun att så här mitt i juli inte verkar sköta toaletten vid Kalvs badplats, toalettpappret var helt slut. Att ha två stora behållare för papper och att bägge är helt tomma mitt i turisttider är dåligt. Ni bör skärpa er på denna punkt!

2023-07-17 Svar från samhällsbyggnadsförvaltningen

Enligt våra rutiner besöker vi badplatserna en gång per vecka. Utöver detta åker vi ut på felanmälningar. När badplatsen i Kalv besöktes förra veckan var det bra tillgång på papper. Vi har tidigare haft problem med stöld av papper på denna badplats, så det var kanske orsaken även denna gång. Nu är papret påfyllt och vi får hoppas att det ska fungera.