Specialpedagogisk verksamhet har en främjande, förebyggande och stödjande roll. Det förebyggande arbetet syftar till att skapa, att utveckla och anpassa lärmiljöer så att alla barn och elever kan utvecklas så långt som möjligt enligt utbildningens mål.
Specialpedagog på förskolan och i skolan arbetar med barns utveckling, med elever och lärare för att eleven ska få den hjälp som behövs för att nå skolans kunskapskrav i alla ämnen men också med pedagogiska metoder och förhållningssätt på både individ, grupp och organisationsnivå.
Specialpedagogen kan fungera som ett stöd för övriga pedagoger, finnas som ett stöd i barngruppen och klassen eller stötta ett enskilt barn eller elev.
Specialpedagogerna kontaktas genom rektor.
Namn | Enhet/enheter |
---|---|
Camilla Hallén | Samtliga förskolor |
Stina Jarnström | Sexdrega och Hillared skola |
Anneli Werelius | Mogaskolan F-6 och grundsärskolan |
Ann-Charlott Claesson | Mogaskolan 7-9 |
Pat Johansson-Einemo | Samtliga förskolor |
Ulrika Kindblom | IM Lärcentrum |
.