Vanliga frågor - edWise

När kan jag söka om användarkonto på edWise?

  • Ansökan om användarkonto kan göras först när barnet har påbörjat sin placering.

Hur skapar jag inloggning till edWise?

  • För att skapa ett användarkonto klickar du på Logga in högst upp på kommunens hemsida. Välj därefter Vårdnadshavare och sedan Ansök om vårdnadshavarkonto.

Om jag byter e-postadress och glömt mitt lösenord till edWise, vad ska jag göra då?

  • Alternativ 1:
    Om du fortfarande kan komma åt din gamla e-postadress gör du så här:
  • Du går till inloggningssidan och väljer ”glömt lösenord”. Beställer nytt lösenord genom att ange ditt användarnamn eller e-postadress. Via inloggningssidan väljer du "glömt lösenord", du får då ett e-postmeddelande med en länk där du kan välja ett nytt lösenord. När du sedan är inloggad i edWise kan du gå in under ”Min profil” längst ner till vänster i edWise. Där kan du själv ändra dina kontaktuppgifter samt till din nya e-postadress.
  • Alternativ 2:
    Om du inte kan komma åt din gamla e-postadress så kontakta kommunens kontaktperson för edWise.

Kan jag ändra mitt lösenord själv i edWise?

  • Ja, när du är inloggad i edWise så kan du ändra lösenordet under "min profil" längst ner till vänster, Välj "ändra lösenord"

Kan jag ändra mina kontaktuppgifter som vårdnadshavare i edWise?

  • Ja, när du är inloggad i edWise så kan du ändra telefonnummer och e-post under "min profil" längst ner till vänster.

Jag har glömt mitt lösenord till edWise, vad gör jag?

  • Via inloggningssidan väljer du "glömt lösenord", du får då ett e-postmeddelande med en länk där du kan välja ett nytt lösenord.

Om jag har flera barn, hur gör jag för att få ”inloggning” till edWise för alla barnen?

  • Har du flera barn behöver du göra en ansökan per barn som sedan automatiskt kopplas till samma konto. Se fråga "hur skapar jag inloggning till edWise?"

Hur långt i förväg måste jag lägga in ett barnschema?

  • När du lägger in/ändrar i ett barnschema via edWise kan du endast lägga in schema från tidigast 1 vecka framåt i tiden.

Hur gör jag för att barnomsorgsschemat ska skickas in?

  • När du lagt in tider i ”Barnschema” och klickat på nästa får du fram ”Skapa schema” ”Bekräftelse” Du behöver sedan också klicka på ”Skicka”. Därefter får du sedan upp en gul ruta högst upp på sidan ”Dina uppgifter är nu inskickade”.

Hur rättar jag om jag skrivit fel i ett inskickat barnschema?

  • Om du har lagt in och skickat in ett barnschema via edWise som ej har trätt i kraft än, så kan du skicka in ett nytt som gäller från samma datum och då göra en kommentar i fältet ”Extra information” att det är detta som gäller istället.

Om edWise krånglar och vissa delar av edWise inte går att komma åt som t.ex. frånvaro. Vad ska jag göra då?

  • Testa en annan webbläsare, dator, surfplatta eller telefon.

Läs mer om edWise häröppnas i nytt fönster

Sidan senast uppdaterad: 2017-11-14 15.32