03 januari 2017

pressinbjudan invigning av Kontaktcenter

Svenljunga kommun bjuder in till invigning av kontaktcenter i kommunhuset.

Under det gångna året har vi arbetat för att starta upp kontaktcenter. Kontaktcenter är fortfarande under utveckling, men vi har kommit en bra bit på vägen och bjuder därför in till invigning.

Det är receptionen/växeln som utvecklas till kontaktcenter. Tidigare kunde medborgare här redan få hjälp med exempelvis borglig vigsel. Med kontaktcenter erbjuder vi våra medborgare en snabbare väg in där fler kan få hjälp med fler ärenden och snabbare svar. Det gäller alltså ärenden som då kan besvaras direkt utan att behöva lämnas vidare till handläggare. Kontaktcenter kommer även kunna hjälpa de medborgare som inte är digitala.

Redan efter sommaren utökade vi öppettiderna, kontaktcenter kan även nås lunchtid. Därmed är kommunen alltid och utan avbrott tillgänglig under arbetsdagen. Följande ärenden kan kontaktcenter redan nu hjälpa våra medborgare med:

  • Felanmälan gatubelysning.
  • Felanmälan Snöröjning.
  • Övrig felanmälan.
  • Anmälan om nedtagning eller beskärning av träd på kommunal mark.
  • Allmänna barnomsorgsfrågor.
  • Blanketter, skriver ut och skickar vid behov.
  • Fastighetsbeteckningar, vem äger en fastighet.
  • Vanliga livsmedelsfrågor.


vad - invigning Kontaktcenter

när - onsdag den 10 januari klockan 09.30

var - kommunhusets entré, Boråsvägen 13

 

kontakt

Sandra Brorsson, Veronica Josefsson och Jenny Bergsten, kommunvägledare Telefon 0325-18 000 eller e-post onebox@svenljunga.se

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Varmt välkommen!

 

Sidan senast uppdaterad: 2018-01-03 12.07